زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 7:20 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 172
نویسنده پیام
2012 آفلاین


ارسال‌ها : 100
عضویت: 21 /6 /1390
محل زندگی: ناکجا آباد
سن: 18
شناسه یاهو: miladlove2
تشکرها : 4
تشکر شده : 31
تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه


وکیل مدافع محسن یگانه :
حكمي مبني بر ممنوعيت فعاليت هنري يگانه صادر نشده است
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
چند روزی است اخبار ضد و نقیض در مورد ممنوع‌الکار بودن محسن یگانه خواننده مطرح موسیقی پاپ کشورمان بسیار شنیده می‌شود و علاقمندان موسیقی پاپ در پی دریافتن اخبار دقیق در این مورد هستند، تا دیروز محسن یگانه مایل نبود عکس‌العملی در این رابطه نشان دهد، که در اولین گفتگویش هم با خبرنگار موسیقی ایرانیان همچنان از بیان دقیق ماجرا امتناع ورزیده و می‌گوید: «در شرایط اخیر بهترست کمتر مصاحبه کرد، همه‌ی حرف‌های اصلی را هم وکیل بنده بیان کرده‌اند، دیگر دلیلی برای معروف کردن بیشتر یک شخص نیست، از شما هم می‌خواهم سخنان وکیلم را در مورد این موضوع منتشر کنید تا مردم حقیقت را بدانند.»
در ادامه می‌توانید صحبت‌های جدید وکیل این خواننده را طی مصاحبه کوتاهی با ایشان بخوانید:

وکیل مدافع «محسن یگانه» گفت: ممنوعیت موکلم از فعالیت هنری به خاطر روابط فی‌ما بین «یگانه» و دفتر موسیقی وزارت ارشاد است و ارتباطی به دعاوی مطروحه بین موکل و مدیر برنامه‌های سابقش ندارد.

دکتر محمد سعیدی درباره‌ی موضوع صدور حکمی مبنی بر ممنوعیت «یگانه» از فعالت‌های هنری، افزود: «یگانه» برای ایجاد هماهنگی‌ها جهت ایجاد کنسرت اوراق سفید امضایی را به مدیر برنامه‌های سابقش داده بود که این فرد بعضی از اوراق را به دفتر موسیقی تحویل داده و نسخه‌ای را نزد خودش نگه داشته است.

وی ادامه داد: این فرد در یکی از این موارد قراردادی را جعل کرده و از سفید امضای موکلم سوءاستفاده کرده است و یک دعوای حقوقی را علیه محسن یگانه در دادگاه عمومی تهران مطرح کرده که ما در آن دادگاه ادعای جعل کردیم ولی متاسفانه رسیدگی نشد.

وکیل مدافع «یگانه» تصریح کرد: البته ما در خصوص سوءاستفاده مدیر برنامه‌های سابق موکلم شکایت کیفری مطرح کرده‌ایم که حتی برای آن فرد قرار هم صادر شد ولی به واسطه طرح دعوای کیفری از سوی موکلم رسیدگی به دعوای حقوقی مطرح شده علیه «یگانه» متوقف شده است.

سعیدی اظهار کرد: متاسفانه مدیر برنامه‌های سابق موکلم دعوای حقوقی را که علیه او مطرح شده بود را رسانه‌ای کرده است که به نظر می‌رسد برای کسب شهرت دست به این کار زده باشد، هرچند این امر از سوی موکلم به عنوان نشر اکاذیب قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: دعوایی که مدیر برنامه‌های سابق محسن یگانه علیه موکلم اقامه کرده دعوای حقوقی است اما این فرد در گفت‌وگو با برخی روزنامه‌ها از واژه شکایت استفاده کرده در حالی که شکایت در دعوای کیفری است نه حقوقی، لذا این فرد از این طریق می‌خواهد به نوعی با حیثیت هنری موکلم بازی کرده و آن را خدشه‌دار کند. برای همین هم درصدد هستیم شکایت جدیدی را علیه شخص مورد نظر با عنوان نشر اکاذیب مطرح کنیم.

سعیدی با بیان اینکه ممنوعیت محسن یگانه از فعالیت هنری به طور رسمی به من یا موکلم ابلاغ نشده است، گفت: مدیر برنامه‌های سابق موکلم در گفت‌وگو‌هایی عنوان کرده، با شکایتی که از سوی او مطرح شده محسن یگانه از ادامه فعالیت هنری منع شده است، در حالی که این خلاف واقع است و حکمی مبنی بر ممنوعیت موکلم از کار توسط هیچ دادگاهی صادر نشده است.

وکیل مدافع محسن یگانه در پایان گفت: در امور داخلی وزارت ارشاد ممکن است هنرمندان به دلایلی از انجام فعالیت هنری ممنوع شوند که ممنوعیت محسن یگانه از فعالیت هنری از این موارد است که به زودی مرتفع خواهد شد.

منبع: مصاحبه با سعیدی خبرگزاری ایسنا


--------------------------------------------------------------------------------


دبیر واحد نظارت و ارزشیابی:
طی ماه گذشته هیچ یک از خوانندگان ممنوع الفعالیت نشده‌اند
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
خبر معرفی اعضای شورای تخصصی موسیقی پاپ از طرف روابط عمومی دفتر موسیقی به نقل از شهروز حقی، سرپرست واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی در رسانه‌ها منتشر شد و در پی آن، اعضای شورای تخصصی موسیقی پاپ شامل دکتر محمد سریر، سیمون آیوازیان، کیوان کیارس، علی بکان و سید علی تفرشی معرفی شد.
در پی باخبرشدن از تشکیل شورای تخصصی موسیقی پاپ گفت‌وگوی زیر با دبیر جدید واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی شهروز حقی، انجام گرفته است که در زیر می‌خوانید.

حقی در پی اعلام خبر برگزاری اولین نشست شورای تخصصی گفت: فعلا برای این شورا، سخنگو یا دبیری مشخص نشده است و بنا داریم که انتساب این سمت بین اعضا متغیر باشد.

وی در توضیح هویت تخصصی اعضای شورا گفت: همه اعضا، آهنگساز و مدرس موسیقی و از محصلین رشته‌ موسیقی‌اند. آثار زیادی از این هنرمندان در عرصه موسیقی پاپ عرضه شده و میان مردم و دوستداران موسیقی پاپ شناخته شده است. در واقع اعضای شورا از میان هنرمندانی که رویکرد تخصصی به موسیقی پاپ داشته‌‌اند، انتخاب شده‌اند. وی پس از اعلام این خبر که شورای تخصصی موسیقی پاپ، همه تخصص‌ها را در حوزه این موسیقی در میان اعضای خود دارد، اضافه کرد: «شورای نظارت بر موسیقی این افتخار را دارد که در شورای تخصصی جدید از علم و نظرات همه ‌نوع فعالان موسیقی پاپ اعم از نوازنده تخصصی، خواننده تخصصی، فعال در داوری جشنواره‌ها، ترانه‌سرا و آهنگساز در جلسات شورا بهره ببرد.»

تا الان بسیاری از آثار، قبل از بررسی نهایی وارد بازار می‌شد یا حتی توسط افراد بی‌تخصص در دفتر موسیقی یا حتی کارمندان اداری دفتر موسیقی تایید می‌شد که ما در نظر داریم، این ایراد را بر‌طرف کنیم.

از نظر شهروز حقی، ایرادی که در بیشتر شوراهای پیشین وجود داشته است و اتفاقا علت بیشتر کاستی‌ها نیز به شمار می‌رود، هم همین یکدستی نوع هنرمندان عضو شوراهای پیشین بوده است. مثلا در شوراهای پیشین فقط نوازدگان حضور داشتند یا فقط شورا متشکل از خوانندگان بود.
دبیر شورای نظارت بر موسیقی همچنین سطح تخصصی این شورا و اشراف اعضا به موسیقی پاپ را علاوه بر اشراف خوبی که اکثریت آنان به موسیقی کلاسیک و ایرانی دارند، از جمله نکات مثبت شورای تخصصی دانست. وی این موضوع را جزو ضرورت‌های موسیقی پاپ می‌داند، زیرا به عقیده او، کارهایی که در حوزه‌های پاپ منتشر می‌شود، اغلب دارای بسیای از اتفاقات موسیقیایی است و شورایی، صلاحیت اظهارنظر را دارد که با همه سازها و ژانر‌های موسیقی اعم از پاپ، سنتی و ایرانی آشنایی کامل داشته‌ باشد.

نکته بارز و امیدوارکننده دیگر از نظر حقی، میانگین سنی پایین و جوان‌بودن اعضای شورای تخصصی جدید است که می‌تواند خبر خوبی برای فعالان موسیقی پاپ باشد؛ چراکه هم مخاطبان و هم بخش زیادی از عوامل فعال موسیقی پاپ جوان هستند.

وی ویژگی‌ِ مثبت دیگر شورا را مشغول به فعالیت‌بودن اعضای آن دانست و البته خاطر نشان کرد: مخالفان بسیاری هم در میان تصمیم‌گیران وجود داشته ‌است و برخی دوستان و همکاران ایشان معتقد بودند که باید از میان پیشکسوتان بازنشسته و فارغ از فعالیتِ کاری در شورا استفاده کنیم؛ یعنی کسانی که از لحاظ تولید موسیقی به صورت حرفه‌ای هیچ فعالیتی نداشته باشند. حقی اما، در این باره معتقد است که این نگرانی، نگرانی درستی نیست؛ چراکه از نظر وی شورا، دنبال موسیقیدانانی است که خود آنان با فضای کار ارتباط نزدیک داشته باشند. اینکه سختی‌های شرایط ضبط در استدیو‌ها را درک کرده باشند و با مسائل پیرامون فعالیت موسیقی پاپ، آشنایی کامل داشته‌ باشند.

دبیر فعلی شورای نظارت و ارزیابی موسیقی دفتر موسیقی اداره ارشاد اسلامی، علت وجود این نگرانی‌ها را در نبود سازوکار و سابقه برخورد‌های سلیقه‌ای می‌داند و اینکه عده‌ای از افراد فعال در بازار موسیقی که در برخی شوراهای پیشین حضور داشته‌اند برای مثال از ارتباطات خود استفاده می‌کردند یا برای آثار خود و دوستانشان امتیازات وی‍ژه‌ای قائل می‌شدند. حقی برای دوری ذهنیت‌ها از این‌گونه خطاها در شورای جدید وعده داد با ایجاد یک سازوکار مشخص و تصویب قانون‌های کارآمد برای رفع نگرانی‌ها حرکت خواهد کرد. در همین باره شهروز حقی از ضعف‌های بزرگ سیستم هنری کشور، بالاخص دفتر موسیقی سخن گفت و به فقدان سازوکار مشخص برای تصمیم‌گیری و اینکه تمام حجم عظیم ضوابط و مقررات و نظارت شدیدی که گاهی دارد اتفاق می‌افتد، شفاهی و نا‌نوشته است، اشاره کرد. او معتقد است همه این تصمیم‌گیری‌ها تا به امروز تحت‌ تاثیر نظریات شفاهی انجام شده‌ است و ردّ بسیاری از آثار براساس قوانین نوشته‌شده و مدون، نبوده‌ است.

شهروز حقی، دبیر جدید شورای نظارت در پاسخ به دلایل احساس نیاز به تشکیل شورای تخصصی پاپ گفت: «این شورا در پاسخ به یک نیاز تشکیل نشده ‌است و در واقع تشکیل چنین شوراهای تخصصی‌ای، ضرورتی بوده است که سال‌ها معطل مانده بود. موسیقی امری بسیار تخصصی است و شاید تفاوتش با خیلی از حوزه‌های هنری در همین‌ باشد.»

وی این توقع که یک موسیقیدان در دفتر موسیقی بنشیند و همه نوع موسیقی برای بررسی به او ارجاع دهند را یک آسیب تلقی می‌کند و می‌گوید: این شیوه عمل که تاکنون رویکرد دفتر موسیقی نیز بوده است، بسیار غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی است.

شورا در نظر دارد به آثاری که با اشکالات محتوایی و فنی از جمله ایرادات شعری مانند ایرادات وزنی و قافیه‌ای، خارج‌خوانی و ضعف در تکنینک‌های خوانندگی همراه باشد، بر عکس گذشته مجوز ندهد.

شهروز حقی در پاسخ به این سؤال که آیا این تدبیر فقط برای موسیقی پاپ اندیشیده شده و آیا تنها حوزه تخصصی که تشکیل شورا در آن مغفول مانده، موسیقی پاپ بوده است، از تشکیل شوراهای دیگری نیز که در دستور کار شورای نظارت بر موسیقی قرار گرفته است، خبر داد. همچنین عناوین شوراهای جدید را این چنین برشمرد: «شورای موسیقی کلاسیک؛ شورای موسیقی کودک و شورای موسیقی محلی و نواحی.» حقی، بازه زمانی تشکیل این شورا‌ها را نیز پس از طی مراحل اداری و انجام هماهنگی‌های لازم با استادان تا سه ماه آینده پیش‌بینی کرد.

حقی، دلیل اولویت زمانی قائل‌شدن برای تشکیل این شورای تخصصی از میان دیگر شوراها را در حجم بالای آثار تولیدی موسیقی پاپ در مقایسه با سایر ژانرهای موسیقی دانست. وی بر این عقیده است که بر عکس دیگر ژانرهای موسیقی مانند موسیقی کلاسیک که بسیار پر‌مایه است و مخاطبان خاص دارد، موسیقی پاپ پرطرفدار است و مخاطب عام دارد. وی پرطرفدار بودن موسیقی را مانند یک شمشیر دو لبه می‌داند. بدین معنی که پرطرفدار بودنش از سویی، برای دنیای موسیقی پاپ یک حسن و نعمت محسوب می‌شود و از طرفی، یک نوع آسیب هم هست؛ برای اینکه جنس موسیقی پاپ، جنس ساده‌تری است و همچنین عرصه فعالیت بازتری را برای افراد بی‌تخصص فراهم می‌کند. وی ضمن مقایسه بین عرصه عمل موسیقی کلاسیک و موسیقی پاپ از نظر کیفیت فنی و محتوایی می‌گوید: در موسیقی کلاسیک و سنتی ایران افرادی با سطح تخصصی پایین جایی برای فعالیت و عرضه اثر ندارند، بر عکس در موسیقی پاپ به میزان زیادی آثار مبتذل تولید و عرضه می‌شود.»

شهروز حقی در پاسخ به خبرنگار قانون که از صحت اخبار پخش‌شده درباره ممنوع از فعالیت‌شدن چند خواننده جویا شد، ضمن تکذیب ممنوع‌ از فعالیت‌کردن خوانندگان در طی ماه گذشته از طرف دفتر موسیقی، توضیح داد: «خوانندگانی که این چند روز اخبار ممنوعیت از فعالیت‌شان به گوش رسیده است، ربطی به تصمیم‌گیری‌های شورای نظارت ندارد. بلکه مسئله آنان یک تخلف مالی و حقوقی است که از طرف شرکت‌های طرف قرارداد این خوانندگان و سازمان‌های حقوقی در حال پیگیری است. می‌توانم به صراحت اعلام کنم حداقل در طی ماه گذشته که بنده پست مدیریت را در شورای نظارت عهده‌دار شده‌‌ام، هیچ یک از خوانندگان یا نوازندگان کشورمان ممنوع الفعالیت نشده‌اند.»

در پاسخ به چگونگی رویکرد انجمن در آینده و اینکه آیا ممیزی‌ها بیشتر خواهد شد و آیا در آینده شاهد بالارفتن آمار لغو مجوزها یا مجوز ندادن‌ها هستیم، توضیح داد: شورا سعی دارد با آثار مبتذل برخورد کند. تعریف آثار مبتذل در ایران بیشتر مربوط به عدول از خط مرزهایی که در ایران وجود دارد، می‌شود که مطرح‌شدن آن مسائل در جامعه مشکل‌ساز خواهد بود. وی تعداد آثاری را که در آینده از لحاظ فنی رد خواهد شد، بسیار زیاد پیش‌بینی کرد و توضیح داد: تمامی این سخت‌گیری‌ها به این دلیل است که شورا خود را در قبال سلیقه مردم و ذائقه موسیقیایی آنان مسؤل می‌داند. شهروز حقی از طرف شورای نوپای تخصصی موسیقی پاپ به دوستداران پاپ قول داد که تنها آثار با کیفیت را روانه‌ی بازار خواهیم کرد. وی در راستای عملی‌کردن این قول افزود: «ما می‌خواهیم بر عکس روال این سال‌ها آثار را دوبار بشنویم و برخلاف گذشته که بیشتر محتوا ممیزی می‌شد، ما نسبت به خود موسیقی و تکنیک‌های آن حساس خواهیم بود. به این سبک که بار اول، دوستان شورا اثر را می شنوند با کلیت و محتوای آن موافقت می‌کنند و بار دوم بررسی‌ها از لحاظ کیفیت صوتی، اجرای خواننده و سایر عوامل فنی انجام می‌شود. تا الان بسیاری از آثار، قبل از بررسی نهایی وارد بازار می‌شد یا حتی توسط افراد بی‌تخصص در دفتر موسیقی یا حتی کارمندان اداری دفتر موسیقی تایید می‌شد که ما در نظر داریم، این ایراد را بر‌طرف کنیم.»

اهالی موسیقی پاپ بدانند از این پس آثارشان با موشکافی بسیار بالایی ارزیابی خواهد شد

در ادامه دبیر شورای نظارت بر موسیقی به اهالی موسیقی پاپ در مورد سخت‌گیری‌های محتوایی و فنی بیشتر هشدار داد و اضافه کرد:‌ »شورا در نظر دارد به آثاری که با اشکالات محتوایی و فنی از جمله ایرادات شعری مانند ایرادات وزنی و قافیه‌ای، خارج‌خوانی و ضعف در تکنینک‌های خوانندگی همراه باشد، بر عکس گذشته مجوز ندهد و اهالی موسیقی پاپ بدانند از این پس آثارشان با موشکافی بسیار بالایی ارزیابی خواهد شد.»

شهروز حقی وضعیت موسیقی پاپ را در شرایط کنونی، بسیار اسفناک ارزیابی کرد و علت را هم در نبود قانون کپی‌رایت در ایران دانست وی در توضیح این مشکل گفت: تجربه یک ماهه‌ام در دفتر موسیقی به من نشان داد که چرا موسیقی پاپ ما به وضعیتی نامساعد کشیده شده‌ا ست. در میان قوانین ما قانون کپی‌رایت یا رعایت حقوق مولفان وجود ندارد. البته چیزهایی هست، اما می‌توان گفت که اجرا نمی‌شود. در نتیجه شرکت‌های ما روی فروش آلبوم‌های خودشان در بازار حساب نمی‌کنند؛ یعنی نه تنها آثار ضعیف، بلکه بهترین و پرطرفدارترین آثار هم دانلود می‌شود. بنابراین سودی از تولید اثر در جیب شرکت، خواننده و دیگر عوامل تولید نمی‌رود. در واقع به دلیل نبود احساس امنیت در سرمایه‌گذاری، شرکت‌ها در این بخش اصلا به بازار موسیقی فکر نمی‌کنند.»

حقی در ادامه از بازار مسموم موسیقی پاپ در ایران اظهار تأسف کرد و گفت: در واقع بازار موسیقی پاپ بر عکس شده است. شرکت‌ها به جای اینکه هزینه‌های تولید را از مشتری‌ها بگیرند، از خود خواننده می‌گیرند. کاری که شرکت‌ها می‌کنند در واقع شکار خواننده است و تولید‌کردن یک آلبوم، مجوزگرفتن و تحویل‌دادن آن به خود خواننده. حتی این آثار اصلا پخش هم نمی‌شود؛ چون خواننده‌ها قابلیت پخش‌کردن اثر را ندارند. طبیعی است در این وضعیت چون طرف قرارداد خواننده است نه مردم و در واقع قرار نیست اثر در بازار و در رقابت واقعی شرکت کند، مسئولیت کار حرفه‌ای پایین بیاید و شرکت‌ها به جای اینکه از عوامل حرفه‌ای در راستای تولید اثر بهره بگیرند با نیروهایی غیرحرفه‌ای و دستمزد‌های پایین کار کنند. نتیجه حتمی این وضعیت همان‌طور که شاهد آن هستیم نزول شدید کیفیت در آثار تولیدی پاپ در چند سال اخیر است.»

بازار موسیقی در ایران مسموم است؛ شرکت ها خوانندگان را شکار می کنند
وی همچنین از وجود آمار‌هایی خبر داد که حاکی از میزان بالایی از آثار مجوزگرفته، اما پخش نشده است. وی گفت: «ما می‌توانیم آماری را ارائه کنیم که کارهایی فقط برای گرفتن مجوز به اینجا مراجعه کرده‌اند و این آثار هرگز جایی پخش نمی‌شوند یا حتی بعضا آثاری با تیراژ بسیار کم تولید می‌شود و خواننده آن‌ها را در مجالسی که می‌روند بین افراد پخش می‌کنند و حتی یک دانه از آن‌ها در بازار به شیوه‌ای درست توزیع نمی‌شود.»

وی در پایان اهداف اصلی تشکیل شورای تخصصی موسیقی پاپ را چنین برشمرد: «دلیل اول تمایل‌نداشتن شورای سابق که از اعضایی تشکیل شده بود که اکثر اساتید در حوزه‌ی موسیقی ایرانی تخصص داشتند و خودشان دیگر تمایلی به شنیدن آثار پاپ که در حوزه‌ی تخصصی‌شان نبود نداشتند. دوم اینکه احساس می‌شد حجم بالای کارهای رسیده به شورا عملا وقت زیادی می‌طلبید و فرمت سابق شورا، پتانسیل لازم برای رسیدگی تخصصی به آثار را نداشت.»

شهروز حقی، مهم‌ترین دلیل تشکیل شورای تخصصی را ضرورت نهادینه‌شدن و فراگیرشدن رویکرد تخصصی در دفتر موسیقی و لزوم اختصاص‌دادن وقت بیشتر و اعمال دقت بالاتر برای رسیدگی به آثار در هر ژانر و رسیدن به سطح کیفی بالا، ایجاد حساسیت و دقت در انتخاب ترانه‌ها، بهبود تکنیک‌ها و عناصر فنی آثار پاپ دانست.



امضای کاربر : مدیر بخش موسیقی

مدیر بخش فیلم و سریال

مدیر بخش ورزشی


اگر در سه زمینه بالا درخواستی چیزی داشتید بذارید حتما رسیدگی میشه
چهارشنبه 30 شهریور 1390 - 19:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mahmoodgorgi آفلاین



ارسال‌ها : 298
عضویت: 18 /6 /1390
محل زندگی: سهول
سن: 13
شناسه یاهو: ze_alireza
تشکرها : 95
تشکر شده : 73
پاسخ : 1 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
ترانه بلد نیست بخونه که مممنوع کنن ترانه هاش رو

امضای کاربر : [/align]
چهارشنبه 30 شهریور 1390 - 20:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
2012 آفلاین



ارسال‌ها : 100
عضویت: 21 /6 /1390
محل زندگی: ناکجا آباد
سن: 18
شناسه یاهو: miladlove2
تشکرها : 4
تشکر شده : 31
پاسخ : 2 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
اتفاقا خیلی هم قشنگ میخونه منم یکی از طرفداراشم

امضای کاربر : مدیر بخش موسیقی

مدیر بخش فیلم و سریال

مدیر بخش ورزشی


اگر در سه زمینه بالا درخواستی چیزی داشتید بذارید حتما رسیدگی میشه
چهارشنبه 30 شهریور 1390 - 21:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
yasa آفلاین



ارسال‌ها : 223
عضویت: 11 /6 /1390
محل زندگی: شهر جوان
تشکرها : 193
تشکر شده : 105
پاسخ : 3 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
بلد نیست؟! از بهترینهاست!!!!!!!

امضای کاربر : شهروندان گرامی :

1- برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی نحوه استفاده از انجمن، لطفا این بخش را بخوانید


2- قوانین و مقررات را هم مطالعه قرمائید

چهارشنبه 30 شهریور 1390 - 22:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از yasa به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: 2012 /
mahmoodgorgi آفلاین



ارسال‌ها : 298
عضویت: 18 /6 /1390
محل زندگی: سهول
سن: 13
شناسه یاهو: ze_alireza
تشکرها : 95
تشکر شده : 73
پاسخ : 4 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
مطئنی
من که میگم خزاتها بهتر است

امضای کاربر : [/align]
پنجشنبه 31 شهریور 1390 - 08:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
2012 آفلاین



ارسال‌ها : 100
عضویت: 21 /6 /1390
محل زندگی: ناکجا آباد
سن: 18
شناسه یاهو: miladlove2
تشکرها : 4
تشکر شده : 31
پاسخ : 5 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
اولا خزاتها نه خراطها
دوما یگانه چیز دیگست

امضای کاربر : مدیر بخش موسیقی

مدیر بخش فیلم و سریال

مدیر بخش ورزشی


اگر در سه زمینه بالا درخواستی چیزی داشتید بذارید حتما رسیدگی میشه
پنجشنبه 31 شهریور 1390 - 09:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
masood7710 آفلاین



ارسال‌ها : 195
عضویت: 14 /6 /1390
محل زندگی: بوشهر
سن: 15
شناسه یاهو: MASOOD7710
تعداد اخطار: 1
تشکرها : 96
تشکر شده : 72
پاسخ : 6 RE تکذیب ممنوع الکار شدن محسن یگانه
نه بابا علی عبدلمالکی بهتر همست بحث نکنین

امضای کاربر :
چهارشنبه 27 مهر 1390 - 15:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com